نگار:

با عقل گشتم همسفر يک کوره راه از بی کسي/ شد ريشه ريشه دامنم از خار استدلالها/
من فکر می کنم هرکدوم از آدمها بالاخره يک جايی گير می افتند... يکی به دين پدر و مادرش يکی به مملکتشون يکی هم مثل ما به غلطی که ننه باباهاشون کردن و الان اين روز وحالشونه . می فهمی که چی می گم. پس بالاخره هر کدوم از از ما يه جايی گير می کنيم . نمی شه همه اش کاسه ی چه کنم چه کنم دست گرفته...

سرزمين رويايی:

جاويد جان:
من منتظر بودم خود فرناز جواب شما را بدهد. من خبری از اين موضوع ندارم.


دوست عزیز
توجه گردی که بدون هیج دلیلی من رو دورغگو خطاب کردی ؟ " آن وقت حرف‌های ديگرت را هم مثل همين دروغ نمی‌توانم قبول کنم " بماند جالا من عصابنی هستم یا تو ؟ اینهم بگذرد دوسیت ناشناخته ولی هم دل !
موفق باش

از چيزی دفاع نميکنم ولی ميگن که بيضهی چژ کارايی بيشتری نسبت به راست داره .
الله و اعلم
ما که فرقی نديديم

کامنتت رو هیچ رقمه نگرفتم !!!
منتظر توضیحت هستم !

جاوید:


دوست عزیز
من خوشبختانه یاد نگرفته ام که دروغ بگم ! کسانی که من رو از نزدیک میشناسن میتونن گواهی کنن که هیچوقت دورغ نمیکم چون دلیلی نمیبینم شاید در مواردی که نخواهم جواب بدهم سکوت کنم ولی هرگز ردوغ نمیکم !
بهر خال اون خانمی که در بند 209 آب پرتقال نوشید و در وبلاگش نوشت و هر گونه کامنت مخالقت رو پاک میکرد خانم " فرناز " بود از وبلاگ امشاسپندان ! در مدت 24 و یا 48 ساعتی که ایشون در رندان اوین بودند فقط از زندانبان مهربانی دیدیند و محبت و آب پرتقال و ... البته طبق گزارشاتشون سن کم ایشون !!!! 26 سال بسیار برای پاسداران قابل توجه بوده ..گویا بنده در سن 13 سالگی در اوین نبودم ! من شخصا شاهد اعدام چنیدن تین ایجر بودم و تازه به دختر های باگره تجاوز هم میکردند زاستش من در چند ماهی که در اوین بودم هرگز اب پرتقال که هیج آب خنک درست و جسابی هم نخوردم حتی در روز تولد 14 سالگی ام چند تا کتک اصاقه هم خوردم که چرا چند شعر انگلیسی با صدای بلند برای همه خونده بودم ! دوست داشتی مییتونی همه اینها رو پاک کنی جون اسم فرناز رو نوشتم ولی در آرشیو ش حتما هست ! من از شخصی کردن بحص عمومی همیشه پرهیز میکنم
موفق و شاد باشی

سرزمین رویایی:

جاويد جان:
خيلی دوست دارم به من ثابت کنی چه کسی در بند ۲۰۹ آب پرتغال خورده؟ !!!
اگر مدرکی داشتی که حرفت قبول. اگر نه که روی باد هوا سخن گفتن خيلی آسانتر است.
آن وقت حرف‌های ديگرت را هم مثل همين دروغ نمی‌توانم قبول کنم

اسم وارد نشده است:

پيش من بيا نزديکيم
http://hichkihichkas.persianblog.com/

سرزمین رویایی: بهمن جان:
نه پيامبران از جانب خدا نيامده‌اند
سوال‌های تو کمی تفتيش عقيده هم بود در ضمن. اما با اين حال جواب دادم.

باور کن قصدم اين نبود.

ديگر اين بحث را تمام کنيم. من سرزمين رويايی را به خاطر بادين يا بی دينيش دوست ندارم ، من آن را فقط به خاطر خودش دوست دارم،
دوست دارم چون آزادی را دوست دارد، دوست دارم چون نظر مخالف را هم می شنود و به آن احترام می گذارد. من نظر تورا به عنوان يک انديشه می پذيرم و می دانم تو هم به نظر من احترام می گذاری.
اميدوارم روزی سرزمين رو ياييت محقق شود.
به خاطر کامنتهای زيادم معذرت می خواهم.
فعلا ... اين نيز بگذرد!

TASLIM!

GAME OVER !

اسم وارد نشده است:

------- حذف شد ---------
ip: 80.191.91.20


دوست عزیز
ببین نشد ! قرار نشد هر کجا که به صرفه نبود از اسلام دفاع کرد ! شما بهتر از من میدونی که نظام ج ا بر پایه اسلام استوار هست و در 28 سال اخیر همم همیشه ملا ها این ادعا رو داشتند وقتی شما میری و رای میدهی عزیز من پس لابد اسلام و نظامش رو قبول داری ! کاندید حزب کمونیست و مشزوطه خواه و سلطنت طلب و مجاهد و حتی زرتشی و بهائی و مسیحی که در ایران نداریم همگی مسلمانان مغتقد به اسلام هستند و شما با پای خودت میری و به یکی از اونها رای میدهی ! حالا چرا برای اینکه نماینده شما ( خاتمی که 8 سال حکومت کرد ) و بیش از همه گند زد به همه چیز نیومد بالا و یک جانی دیگه اومد به اسلام گیر دادی ؟ دوست عزیز من تقصیر رو گردن نطام سرکوب میاندازم ..شاید اگر من هم در ایران متولد و بزرگ میشدم الان حسابی سکوب شده و تحقیر شده بودم ! نویسنده وبلاگ خورشید خانوم با اونهمه ادعا در امریکا داشت تبلیع میکرد برای رای دادن به ملا ها و خودش هم رفت رای داد .. .سالاین از ملا درهشان حمایت کرد و حالا یک دقعه داره بهش فحش میده !!.حالا داره ناله میکنه که چرا سنگسار میکنید ! اون یکی خانمی که در بند 209 آب پرتقال خورد هودش سانسور چی هست و کامنت های مخالف رو سانسور میکنه ! ببین بیشتر کسانی که با تو سری بزرگ شده اند به احتمال زیاد فقط یاد گرفته ان تو سری بزنن ! ببینید ادم اگر حتی ادعای " روشنفکری " بکنه باید شرم کنه که روزی حاضر شده به حکومت ارتجاعی جواب مثبیت بده ..اگر شما و امثالهم تونستنید بقهمید که جون در سرکوب و خفقان شدید و دیکتاتوری بزرگ شدید هزاران بار گول نطام رو خوردید میشه جای امید وداری بود که شاید قدم های بعدی بهتر باشه وگرنه اینکه همش ناله و فریاد و التماس وگاهی هم به قول تو " در مورد رای دادن هم بحث‌اش جداست. فعلن اين روزها به اسلام گير داده‌ام " هیچ چیزی عوض نحواهد شد !
قبلا هم منطورم فقط تو نبودی منطورم نفکری است که در هر مقطع فقط 1 چیز رو میبینه و فکر میکنه که اینها جدا از هم قابل بررسی هستند ...نمام کثافت و خرافات و مذهب و سنگسار و سانسور و ملا و دین و ...اجزادی هستند که دولت جمهوری اسلامی رو تشکیل میدهند ..ایا بعد از 28 سال قهمیدنش برای مثلا روشنفکران ایرانی انقدر سخت هست ؟:؟؟

موفق و شاد باشی

سرزمین رویایی:

کيوان عزيز:
آره همان زائده‌ی اسمشو نبر ساز. :دی

سرزمین رویایی:

بهمن جان:
نه پيامبران از جانب خدا نيامده‌اند
سوال‌های تو کمی تفتيش عقيده هم بود در ضمن. اما با اين حال جواب دادم.

قربان شايد بی ربط به نظر برسد، اما آيا منظور از بيضه همان عضو اسپرم سازی می باشد؟!!‌ ادبتان کجا رفته :))

حميده:

من فکر ميکنم که دين می تونه توی يک کلمه خلاصه بشه ...... وجدان همين . ديگه بقيه همش شخصيه به کسی مربوط نيست . ولی ما عادت داريم به همه کا ديگران گير بدهيم

اگر آنها مسیحی یا یهودی بودند آیا باز هم شما مسلمان می‌شدید و برای دفاع از آن آسمان را به ریسمان می‌بافتید؟

جواب: با جرات می گويم نه!

يک سوال ديگر يعنی تو فکر ميکنی مولانا عقل نداشت يا مثل ما نمی فهميد؟

در اين زمينه حق با توست خيلی ها چشم بسته چيزی را قبول می کنند.
در ضمن من از خيلی قانون های اسلام هم دفاع نمی کنم
من آدم با تعصبی نيستم. و بر روی چيزی زياد تعصب ندارم و حرف حق را می پذيرم. من خودم خيلی از عمل های مسلمانان مثل نماز و روزه را انجام نمی دهم. ولی برای عدالت علی و شهامت حسين احترام قائلم چون قابل احترام هستند.
اصلا دين را کنا ربگذار کسی مثل حسين که اينقدر شهامت دارد قابل تقدير نيست يا اين همه عدالت علی که برای عرب و عجم فرقی نمی گذارد قابل تقدير نيست.
يک سوال دارم:
آيا قبول داری پيامبران از جانب خدا آمده اند؟
اگر دين نبود تو الان خدا پرست بودی يا بت پرست؟

واقعا دنبال چرا می گردی؟ اينقدر از اين بی دليلها وجود داره. البته نه اينکه دليل نداشته باشه ها اتفاقا خوب هم داره ولی واسه اونايی که به ددرشون می خوره اينطوری باشه.
خيلی دردآوره!!
ديروز تو ايسنا يه گزارشی می خوندم راجع به اينکه چرا تو ايران زنهايی که مدرک خلبانی هم دارند و اتفاقا خوب هم هستن تو اين حرفه ولی نمی تونن خلبان باشن. می دونی چرا؟
آقای دبير هواپيمايی گفته بود زنها بهتره به کارهای فطری خودشون برسن و دنبال اين جور کارا نچرخن چون هيچ کس قبول نمی کنه که يه زن خلبان هواپيماشون باشه. ببين اينم دليله اما اينکه از کجا درمياد و چه منطقی پشتش وجود داره خودشون می دونن.

سرزمین رویایی:

بهمن جان:
خب احتمالن عيسی هم مسيحی بوده و محمد هم مسلمان. چخوف و انيشتن هم حالا بر فرض مسلمان !!!
مگر من خودم عقل ندارم؟ همين جاست که می‌گويم شماها بيشتر دنباله روی گذشتگانيد تا افکار خودتان.
ممکن است لطف کني پاسخ سوالات منو در پی نوشت، بنويسی؟

اسم وارد نشده است:

مسلمان نيستم. دينی دارم که افتخار می کنم بهش. دينی که نه تنها بهم اجازه ميده بلکه به عنوان يکی از اساسی ترين اصولش ازم می خواد که عقيده ام ، دينم و راه زندگی ام رو بعد از تحقيق و بررسی خودم انتخاب کنم نه اينکه صرف اينکه در خانواده ای با عقيده ای خاص به دنيا آمدم کورکورانه دنبال رو باشم .

در اسلام جمهوری اسلامی چرا وجود ندارد!

باز هم معتقدم تقصير حکومت است که خيلی ها مثل شما از دين زده شده اند

شريعتی ، بازرگان ، سهراب سپهری ، حافظ ، سعدی ، مولانا ، و خيلی های ديگر اسلام را قبول دارند

اگه قراره اسلام را زير سوال ببری
بايد برای همه حرفهای آن دليل بياوری نه فقط ديه
من شايد با تو در اين زمينه موافق باشم که خيلی از قانون های اسلام امروزه به درد انسان نخورد ولی اين دليل نيست کل آن را زير سوال ببرم.
اگر اسلم اينطور که شما می گوييد بد بود
حافظ سعدی مولانا و خيلی های ديگر که شعرشان را در وبلاگت می گذاری و از آن لذت می بری آن را قبول و تبليغ نمی کردند
شما ببين اکثر روشنفکران دنيا چه ايرانی چه خارجی دين دارند و به آن اعتقاد

سرزمین رویایی:

جاويد عزيز:
گفتی:
{ مگر همین شما ها که تمام سال توی وبلاگ هاتون ناله میکنید ولی به موقع مثل پاسدار اسلام برای حقاظت از جنازه متعفن جمهوری اسلامی به پای صندوق های رای میروید ! کلی ادعای زوشنفگری دارید ولی برای مراسم کربلا و امام حسن و چسین ناله میکنید ..موقع عروسی کردن همتون میرید دنبال ملا تا عقد اسلامی بخونه ولی روز قبل و بعدش همگی دنبال شراب و موزیک و مدار مخدر هستید ! باکره بودن رو در .یلاگ هاتون همگی عیب میدونی ولی دنبال دختر باکره و پولدار هستید }
اميدوارم بتونی اين ادعاهات رو حداقل در مورد سرزمين رويايی اثبات کنی. هيچ اثری از ادعای شما در موارد بالا در اين خانه‌ی کوچک پيدا نمی‌شود.
اگر پيدا کردی حق با توست.
در مورد رای دادن هم بحث‌اش جداست. فعلن اين روزها به اسلام گير داده‌ام :دی
خوشحالم که با عصبانيت اين بار نظر ندادی !

ديگه دارين به فوکوله گير می دينا!


این هم یک جوک تلخ ولب واقعی !
با رفتگرها با احترام و محبت برخورد
زباله ها را به موقع جلوي در بگذاريد، کنيد
،ماهيانه و عيدي آن ها را به موقع پرداخت کنيد...اين جا ايران
است...ممکن است يکي از همين ها فردا رئيس جمهور شود

نميدونم چی بگم..


دوست عزیزم
جوابی که چندی پیش برام نوشته بودی رو تازه دیدم ! راستش میدونی که چقدر برات احترام قائل هستم و قصدم رنجوندن تو نبود ولی گاهی از دست شما هابیشتر عصیانی میشم تا ملا های مسلمون ادمکش ! مگر همین شما ها که تمام سال توی وبلاگ هاتون ناله میکنید ولی به موقع مثل پاسدار اسلام برای حقاظت از جنازه متعفن جمهوری اسلامی به پای صندوق های رای میروید ! کلی ادعای زوشنفگری دارید ولی برای مراسم کربلا و امام حسن و چسین ناله میکنید ..موقع عروسی کردن همتون میرید دنبال ملا تا عقد اسلامی بخونه ولی روز قبل و بعدش همگی دنبال شراب و موزیک و مدار مخدر هستید ! باکره بودن رو در .یلاگ هاتون همگی عیب میدونی ولی دنبال دختر باکره و پولدار هستید و ...و... و... کثافت از سر روی حاکمان ایران میباره در دزدی و قتل و غارت روی هیتلر رو سیاه کردند ولی با خنده یک آخوند مکاره دختران شیک پوش و پسران مو ژل زده و ویلاک نویس شهر ی همگی یک شبه بسیج میشن توی حیابون ها تا برای ملا ها آبرو بخرند و ..و... بهانه هم که همیشه هست باید به بد رای داد از بدتر و حمله امریکا و امان باشیم .... دوست عزیز من
شنیدی گفتن " حلایق هر چه لایق " متاسفم که بگم کم کم دارم به این نتیجه میرسم که ملتی که هزاران ادعا داره و هنوز 30 سال هست که داره از اخوند توسری میخوره و هز چند وقت یکبار هم با فریب و ریا همون جند تا اخوند میره پای صندوق رای شاید حقش بیش از این نباشه ... درد و مشکب خود ملت هستند که انگار دوست دارند همش گول بخورن و بعدش پشیون بشن ... این دور باطل 28 سال هست که داره تکرار میشه ..اسلام ارتجاعی هست من هم قبول دارم ولی بیشتر همون کسانی که نام بردم عزاداری و کوقت و زهر مار اسلام رو قبول دارند > خب بابا وقتی یک چیزی رو قبول دارید باید همش رو قبول کنید به نظر من احمدی نژاد هزار ها بار از خاتمی بهتر هست لااقل با دروغ و شعار الکی نیومد جلو از همون اول گقت که چه ایده های ارتجاعی داره و ملت هم بهش رای دادن حالا نمیدونم چرا یکهو همگی عصبانی شدید >؟ خوب دارن اسلام رو پیاده میکنن ! کمی قران رو بخونید و میبیند که تازه آخونده کلی مترقی تر از محمد و بقیه هستند
ببخش طولانی شد
روزهای بهتری برایت آرزو مندم

سرزمین رویایی:

حميده جان:
البته اسلام جمهوری اسلامی که نوبر است. اين را کنار بگذار. اما صحبت من اسلام به طور کل است. همانکه در همه جای دنيا صحبتش هست. اسلام عربستان ناب محمد. همان.

دقيقن ديريم جان
چپ و راست اش هم توفير دارد

حسن:

حمیده این جا نداریم رو خوب اومده
ظلم مضاعف به ما اینه که از یه طرف این مصائب را در ایران میکشیم از یه طرف دیگه اگر بریم خارج ما را به همون چیزی متهم میکنن که ازش فرار کردیم

حسن:

من یادمه توی مدرسه یه داستان بود تو کتاب درسی از ابوذر که میاد به مدینه و بزرگای مدینه بهش میگن که بیا پنبه بکن تو گوشت میگه چرا میگه یه آدمی هست که کفر میگه و با حرفهاش تو رو بی دین میکنه بعد اون هم این کار رو میکنه ولی بعد از مدتی با خودش فکر میکنه که من مگه چی هستم اگر این بابا حرف حساب میزنه خوب من قبول میکنم ولی اگر حرف نا حساب میزنه خوب قبول نمیکنم بعد حرف محمد رو میشنوه و مسلمون میشه حالا نتیجه گیری اخلاقی:
1- در زمان صدر اسلام محمد آنقدر آزادی داشت که در مکه تبلیغ کند
2- پنبه باعث نشنیدن میشود
3-مسلمونهای اولیه نه با زور شیمشیر که با قدرت حرف محمد ایمان آوردند هیچ کدانشوان هم برنگشتند ولی اونهایی که با شمشیر مسلمون شدند
4- خوب حالا اصل قضیه ما چرا این پنبه ها را از گوشمون در نمی یاریم مگه نه اینکه محمد و (هر پیامبر دیگه ای) گفته که بر دین پدران خود نباشید ما چرا هستیم چرا ما حرفهای محمد را گوش نمیدیم ببینیم خوبه یا بد تا اونوقت انتخاب کنیم مسلمون باشیم یا نه چرا مثل گوسفند دنبال پدر مادرامون میریم نماز میخونیم روزه میگیریم دزدی میکنیم بعدش هم توسل میکنیم به ائمه تا گناهامون رو ببخشه

حسن:

بین قدرت اسلام در ایران نه از قوانین اسلام که از تعصب ایرانیها است با رفتن این دولت و امدن آن یکی هم حل نمیشود خانم خود تو که این حرف را میزنی چرا روز عاشورا میری دنبال دسته چرا قیمه امام حسین را میخوری همین امام حسین که ایرانیها خودشون را به خاطر او جر میدهند زن ایرانی (میگن دختر یزدگرد) را به زور شمشیر به عنوان برده گرفته که این سجاد زنا زاده از او عمل امده است آن وقت ایرانیها روز عاشورا به جای اینکه جشن بگیرند میرن قمه میزنن تو سرشون
تا وقتی ما نماز میخونیم روزه میگیریم چادر سرمون میکنیم باید این قوانین اسلامی را هم گردن بگذاریم حالا شما فکر میکنی که به تخم آقایون هم حساب نمیشی خیلی بده آیا این از سنگسار شدن بدتره یا از اعدام شدن و ...

حميده:

کاش ميشد کاری کرد در برابر اين اسلام ساختگيه جمهوری اســـــــــلامی ايران.... کاش .... بدبختی اينه که بخاطر ايرانی و مسلمان بودن هيچ جای دنيا جا هم نداريم

اين چه حرفيه؟! احتملا آقايون با فلانشون خرج خانواده می دن!!

اسم وارد نشده است:

---- حذف شد -----

roya:

+ - رای ۱ hooman1381 حدود ۳ ساعت قبل گفت:
عزیز برادر این موضوع چند وقت پیش تو بالاترین مطرح شد و خیلی هم رای آورد، تکراریه

نمی دونم چرا اينجوره! خود آقايون براش چه جوابی دارن؟؟ نمی دونی؟؟

سرزمین رویایی:

هاله جان نسيم جان:
ديه را به عنوان نمونه مثال زدم برای آنهايی که خيلی به اين دين الهی ! می‌نازند. که اگر کمی فکر کنند به قوانين‌اش مضجک می‌زند !

فکر ميکنی مشکل فقط با ديه حل ميشود مشکل در خودخواهی ما انسانهاست

اين اسلام دست و پاگير فقط توی جمهوری ايران هويداست!

سلام پسرک رویائی. خسته نباشی. :*

ای کاش اصل دیه که کرامت انسانی رو به ننگ می‌کشه زیر سؤال می‌بردیم چه در نهایت اگر دیه‌‌ی زن و مرد هم مساوی بشوند باز هم این عمل (پول در برابر جان) برای بشر متمدن شرم‌آور است.

بلفی:

من یک زن مسلمان زاده ام نه مسلمان. همین. تو میگی با این ننگ چه کنم؟

اسم وارد نشده است:

سرزمین رویایی جان!‌
این قضیه فقط در مورد بيضهء چپ صحت دارد و يکی از اسرار غير قابل کشف دين مبين است!! يادمه در سالهای جوونی پسرهای ايرانی هر وقت می‌خواستند دختری رو تحقير کنند اين مثال رو می‌آوردند که «ارزش تو از ت..م چپ منم کمتره!»... خيلی جای تاسفه... خيلی...




Blog Design Studios