سرزمین رویایی:

لندنی جان:
اتفاقن من اصلن متعصب نيستم و از تعصب هم بدم می‌ياد. خودم بهت گفتم که صد در صد هم اون و هم شوهرش کارهای اشتباهی رو انجام دادن. اگر نمی‌دادند که وضع ما الان اينطور نبود. !!

jay:


ببین دوست من تاریخ معاصر ایران نقاط بسیار سیاهی داره ...من نگفتم همه کتابش دروغ هست ولی لطفن اگر گیرش اوردی بحونش من به زبان فرانسه اش روخوندم که فکر کنم انگلیسی اش هم ترجمه شده باشه و شنیدیم که به فارسی هم ترجمه شده من سعی میکنم که ترجمه نخونم ( اگه این چند تا نیمچه زبانی که بلدم کمک کنه ! ) دروغای شاخدار فرخ خانوم در مورد مصدق رو توی کتاب بخون ... من بیش از 20 کتاب در مورد تاریخ معاصر ایران خوندم بیشترش به زبان فارسی است و نویسندگان داخل و خارح از ایران جندین هم به زبان انگلیسی اگر دوست داشتی با کمال میل اسامی همه رو برات مینویسم من هرگز فکر نمیکنم که یک نقر میتونه تمام واقعیت رو در یم کتاب بیان بکنه برای همین کتاب همه رو میهونم و خودم قصاوت میکنم ...مثلا در مورد چه گورا بیش از 30 تا کتاب خودندم ، خاطراتش ، بیوگرافی اش ..جندین فیلم و جندین سمینار و هنوز تمیونم بطور مسلم بگم که کی بیش از همه با واقعثیت زندکی اون نزدیکتره ... دوست من اینقدر متعصب نباش ..فرخ هم یکی مثل ماست که زمانی قدرتی بیش از حدش بهش داده شد و نتونست ازش استفاده درست بکنه ! شاید هم شوهر تاجدار خودخواهش که حتمادیکتاتور بودنش رو قبول داری از اون بعنوان عروسکی در مجالس سیاسی استفاده کرد ....
روزهای شادی داشته باشی

سرزمین رویایی:

لندنی عزيز:
نقاط تاريک سياه معاصر؟ از کجا می‌دانی آنهايی که فرح نقل کرده همه دروغ‌اند؟ خودت را قاضی کرده‌ای؟ چقدر از تاريخ معاصر اطلاع کامل داری که اينگونه همه‌ی خاطرات کسی را دروغ می‌نامی؟ شايد آنها که تو فکر می‌کنی حقيقت‌اند دروغين باشند. صفت دروغ‌گو و ... دادن به انسان‌هايی که ازشان توقع داری چيزی را بگويند که تو دوست داری کاری است که ما ۲۸ سال است داريم هر روز می‌بينيم اينجا ...

آيت:

از خود درگيری در اومدم
و به اينجا دوباره رسيدم
ا

jay:


دوست عزیز
اتفاقا مشکل هم در همین جاست که همه با غرض تاریخ نگاری مکینند ..این دیگه تاریخ نگاری نیست دروغ گویی آشکار است ..من به فرخ به عنوان دورغگو نگاه میکنم ..دروغگودی که اگر بخواهد میتواند قدری از تاریخ سیاه معاصر را برای ما روشن کند و متاسفانه نمیکند ! لذت تماشای تابلو های نفیس و کمیاب رو ببر دوست من ! شاید بخت با من یار بوده که ایران زیاد زندگی نکرده ام و میتونم این آثار رو در هر کجای دنیا که هستند با ا اندکی وقت و کمی هزینه تماشا کنم و مجبور نباشم منت فرخ نامی رو بکشم ! ضمننا فکر نکن که من یک چپ دو اتیشه هستم و متتنفر از فرح ! همانطور که گفتم تا به خال 3 بار ایشون روملاقات کردم ! اگر فرضتی رخ داد و باز هم ابشون رو دیدم حتما کقتگوی مفصلی راجب به دروغ های ایشان باهاش خواهم داشت ... کشتن رندانیان سیاسی چپ و مجاهد و دگر اندیش در زمان شاه " ظن تاریخ " نبود و حقیقتی است تاریخی سری به قطعه 33 بهشت زهرا بزن ! من هرگز ادعا ندارم که همه حقیقت رومیدونم ..فرسنگها قاصله با همه حقیقت دارم ...
منظورم به کامنت گذاری به نام شهلا بود که زیادی " این لاو " هست با خانواده پهلوی !!! روزهای خوبی داشته باشی دوست عزیز

سرزمین رویایی:

لندنی عزيز:
حقيقت؟ هر کس از ظن خود تاريخ را می‌نويسد نه آنگونه که چپی ها و راستی‌ها خوش آيندشان.
من نگفتم چون خوش لباس است پس مهربان و ناجی است؟ چه کسی اين حرف را زده که تو داری نقل قول می‌کنی؟
کسی که ثروت و پول نفت را برای عتيقه‌های سرگردان ايران در حراجی‌های دنيا خرج می‌کند و تابلوی‌های ارزشمند هنری دنيا را برای مردم اش می‌خرد کارش جای تشکر و آفرين دارد.
پاسخ به تاريخ محمد رضا پهلوی را نمی‌دانم خوانده‌ای يا نه؟ اما منتظر نباش که کسی تاريخ را طوری بيان کند که همه‌ی حقيقت در ان باشد. تاريخ ايران پر از نقاط تاريک و سوتفاهمات تاريخی است. هر کس از ديد خود تعريف‌اش می‌کند. اين تو هستی که بايد تصميم‌ات را بگيری. يادت باشد هيچ وقت ادعا نکنی که همه‌ی حقيقت را می‌دانی. چون غير ممکن است.

jay:


ببین دوست من این مشکل کسانی است که در ایران هستند و احساساتی و همیشه اماده قلمبه شدن ایم حس ها برای نوستالژی های بی ارزش ! منهم بهتر از تو میدونم که فرح " شاهنشاه اریامهر " نبود ! ولی فرح خانوم مثل بتول خمینی هم در پستو نبود ! طبق ادعادی خودش در کتاب خاطراتش در خیلی از کارهای مملکتی مشارکت داشت پس غلط کرد که نفهمید شوهر تاجداراش داره مملکت ایران رو به نا کجا اباد میبره ! غلط کرد بعد از 28 سال توی کتابش تمام تقصیرات و اشتباهات دیکتاتوری پهلوی رو گردن چند تا جوان دانشجو که فقط دنیای بهتری میخواستند انداخت ... اگر من و تو از تاریخ معاصر درس نگیریم این دور باطل همیشه ادامه خواهد داشت ... هرگز فکر کردی چرا کشورهای رو به رشد مثل ایران همیشه سرکوب میشن ؟ چون مردمی بسیار احساساتی و اکثرا بی منطق دارن ! کشوری که اکبر گنجی یکباره قهرمانش میشه ! ( هرگز گنجی نیومد بگه که چرا با سیستمی که سالیان توش بوده مخالف شد ؟ مسائل شخصی ؟ و ... ) کشوری که بعد از 30 سال زن دیکتاتور سابق فقط چون شیک و خوش پوش هست و بلده چطوری نقش بازی بکنه یکباره تاجی ومهربون و ... میشه ..باید برای اون ملت مثلا تحصیلکرده گریه کرد ! ( تحصیلات اکادمیک
رو میگم ) اون تابلو ها ی گرون و کار ها ی فرهنگی هم که فرخ خانوم کرده به خاطر این بوده که دوران دانشحونی در فرانسه بوده و چیز هائی یاد گرفته ! میدونی من تا به حال جندین میلیونر انگلیسی و اروپائی دیدم که در خونه ها ی قصر مانندشان فقط " پرشین کارپت " دارند جون بهترین فرش در دنیاست نه اینکه فکر کنی چیزی از ایران می دونند و یا حتی دوست دارند بدونند ! کالکشن هنری گرانقیمت به خرج ملت جمع کردن و با شهنشاه تاجداری که ادمکش هست خوابیدن و به ریش ملتی خندیدن " هنر ورزی " نیست ! اگر فرخ فقط کمی صداقت داشت میتونستم حرفهاتو بفهمم ولی افسوس که نداره و هنوز داره آب در هاوان میکوبه ! در ضمن من هرگز نگفتم از مردن فرح شاد میشم ! من هنگامی شاد میشم که فرح خانوم ( که داخل سیستم پهلوی بوده ) بیاد و خاطرات واقعی دوران سیاه پهلوی رو بیان کنه تا نسل من و تو بعدی ها بتونیم تاریح معاصر رو درک کنیم و اشتباهات رو تکرار نکنیم !

در مورد مجاهدين خلق شديدا با سرزمين رويايی موافقم

سرزمین رویایی:

مينا جان:
به نظر من سازمان مجاهدين خلق خيانت‌کارترين حزبی است که تاريخ ايران به خودش ديده. کسانی که در دوره‌ی جنگ با عراق روی هم‌وطنان خود آتش ريختند. و دست در دست صدام داشتند. صحبتش حتا انسان را منزجر می‌کند.

سرزمین رویایی:

لندنی عزيز:
خوب شد من گفتم عادت ندارم مسايل را سفيد یا سياه ببينم. دنيا اين رنگی که شما فکر می‌کنيد نيست. شايد کسی رنگش خاکستری باشد. چرا فکر می‌کنيد اين نفر بايد بدی مطلق باشد؟ اين صحبت‌های شما هم مربوط می‌شد به کارهای محمد رضا پهلوی نه همسرش. که در اشتباه بودن آنها شکی نيست. اما صحبت من درباره‌ی کاری خوب و ماندگار فرهنگی همسر ايشان بود. شايد وقت شد پستی هم درباره‌ی اشتباهاتش بنويسم. اما در کل من دوستش دارم و از مرگ هيچ کس خوشحال نخواهم شد !

سرزمین رویایی:

بهمن جان - ماکان جان:
من اینطور فکر نمی‌کنم. اتفاقن معتقدم تا وقتی ساختمان ایران باستان و عتیقه‌هایش و موزه‌ی ملی فرش ایران و موزه‌ی هنرهای معاصر بر پا هستند او زنده است.

مينا:


دوست عزيز
مقاله شما رو كه منعكس كننده افكار و عقايدتون بود رو خوندم. چه خوب درد و رنج كهنه ساليان ميهنمون رو بيان كردي. در كشوري كه حاكمان ميكوشند تا صداي آزاديخواهي رو خاموش كنند تو فرياد بلند آزادي سر دادي.
بقول خانم رجوي:
آزادي خجسته آزادي
خواهم كه تو را به تخت بنشانم

ما به روشني دريافته ايم كه آزادي و برابري را هيچ كس درسيني طلايي به زنان تقديم نخواهد كرد. راه برابري و آزادي و رهايي را بايد تلاش وكوشش خستگي ناپذير با فداكاري والبته با روشن بيني وهوشياري ومخصوصا با همبستگي خواهرانه طي كنيم.

من از هواداران سازمان مجاهدين هستم. مايلم كه با هم در ارتباط باشيم و ميخواهم موضوع مهمي رو با شما در ميان بگذارم. من از طريق يكي از دوستان شما آدرس وبلاگتون رو بدست آوردم.
ازتون ميخوام به ايميل من نامه بدهيد تا بتونيم از نزديك تر و بطور خصوصي با هم صحبت كنيم. موضوع مهمي هست كه بايستي به شما بگويم
ايميل من: baran28riz@yahoo.com
پس منتظر نامه شما هستم
تا بعد
مينا

jay:


دوست من به اون لینکی که به یاد فروغی دادی نگاهی بکنی بد نیست ... فرخ خانوم فرهنگ دوست اون سال ها ملکه ایران بود !!! !!!
اخوندها ادامه سرکوب شاهنشاهی هستند ...و... من هم پیشتر ها برای فرخ کمی احترام قائل بودم تا به حال 3 بار ملاقاتش کردم در شهر کایرو ( مصر ) خونه دوست قدیمی ام که همگی با هم رفتیم به مسجدی که قبر شاه اونحاست ! در فرانسه بطور اتفاقی و یکبار هم در یک مهمونی بزرگ در اسپانیا ... ظاهر با شخصیتی داره و قشنگ حرف میزنه ولی به شدت مرتجع و عفب افتاده هست در افکارش .. پس چاپ کتاب خاطراتش دیگه ندیدمش ..کتاب رو خوندی ؟ ادعا کرده که تمام بدبحتی مردم ایران از مارکسیستها وکمونیست ها بوده و شوهر تاجداراش حق داشته اونها رو بکشته ! این بانو ی بی سواد و نفهم نمیدونه که اگر حکومتی درست عمل بکنه حداکثر 500 تا جوان دانشجوی چپ که تهدیدی برای گشوری با جمعیت 35 میلیونی نیستند... تازه با خوشحالی هم گفته که شوهر تاجدارش ؟!؟ مهربون بوده وگرنه باید همه اونها رو اعدام میکرده و نه زندانی ! زندان اوین هم که در زمان شوهر تاجدار همین خانوم درست شده !!!! اگر این مزخرف ها رو 25 سال پیش میگفت شاید کمتر بهش ایراد میگرفتم اما این بی شعور ، انگلیسی ، فرانسه و کمی اسپانیائی هم بلده ! پس میتونه چیزی بخونه و به تاربخ معاصر درست و با دید بهتر نگاه بکنه ولی امان از فهم و شعور !!! ایسنها هنوز نارداحت این هستند که چرا الکی نقتا و حکومت رو از دست دادند ..کاشکی حداقل در یکی از برنامه های خانواده پهلوی شرکت گرده بودی تامیدید که درد اینها ملت ایران نیست و نبوده و نخواهد بود ! متاسفم که جوانان درون ایران اینقدر بدبختی از ملا ها کشیدن که به دیکتاتوری مثل شاه راضی شدن !
موفق باشی

والا چی بگم؟!

بعضي آدمها وقتي مي ميرن كه هويتشون رو از دست بدن، وقتي شاه از ايران رفت هم خودش و هم فرح مردن

با توجه به اینایی که گفتی نمردنش باعث خوشحالیه ..یه سوال چه جوری پینگ کردی که پینگ شدی ؟

فرح ۲۸ سال پیش مرد

ديروز يه جا عکسش رو کنار عکس يکی ديگه توی نمايشگاه عکسهايی که ازش گرفته شده بود ديدم!

این خبر "بالاترین" رو هم در بر گرفته بود...
جالب اینجا بود که درست بالای لینک خبر اول، لینک تکدیبش منتشر شد...!

من نیز فرح و خاندان پهلوی را بسیار دوست میدارم.
"انگار که فامیل نزدیک هستند" دوستشون می دارم.
میدونی نازنینم مرگ برای همه است و کسی نمیتونه جاودانه زندگی کنه...
و من هم با مسئله مرگ خیلی راحت و منطقی کنار میام،
ولی در صورتی که به دروغ و شایعه نباشد.

...
راستی مهرگانت شاد و خجسته باد.




Blog Design Studios