ساسان:

اصلا امکان عقلی داره که احمدی نژاد بيشتر از ۲ميليون رای در استان تهران در مرخله اول آورده باشه؟
مرحله دوم هم هرمقدار رای آورده از برکت ااکبر آقای نابغه دوران ماست

ساسان:

فکر نکنم جماعت مشارکت و حتی خود کانديدای مذکور اميدی به انتخاب شدن داشتند گزينه اين جماعت کاسب مسلک اکبر آقای هاشمی بود که حضرت آيت الله جنتی با درايت آرزوی ايشان را نقش
بر آب کرد.

jay:

دوست عزیز
مهشید عزیز منظور من رو بهتر از خودم توصیح داده با این فارسی بد من !! ببین من نمیتونم برم به قاتل های دهه شصت ... کشتار زندانیان در دسال 67 ..باعثان جنگ . و.یرانی . فقر . فساد ./فحشا و ... رای بدهم ! لطفن از دمگراسی نگو که مسلمون های ایرانی معتقدند اسلام با دمکراسی مخالف هست ! شما هم هیچ جوابی به سوال هائ ی که من کرده بودم ندادی ! همین یک کلمه که خانمی بهتر بود که نشد جواب ! گفتم حافطه تاربخی بد هست ... اقای معین در زمانی که مسول پاکسازی استاد ات دانشگاه بودن بازهم معتقد به دمکراسی بودن ؟ بهر حال تمام این ملا ها به ولایت فقیه معتقد هستند و همین به تنهائی برای من که " میمون " نیستم و مقلد ندارم کافی است که هرگز در این تمایش ها شرکت نکنم !
بنده هم به خوبی میدونم که دمکراسی 1 شبه به دست نمی اد ولی در 8 سال ملا خاتمی خندان خیلی کار ها می تونست بکنه پس چرانکرد ؟ چون اعتقادی نداشت به تقییر مثبت به نقع مردم ! چیب خودش رو پر تر کرد و حکومتشون رو 8 سال دیگه ادامه داد بازم هم میتونید سرکوب ها و دیکنانوری های داخل رو گردن چند میلیونی که در خارح هستند بیاندازید ! ولی دوست عزیز مشگل تحریمی ها نیستند مشکل حکومت توتالیتر و ضد مردمی است با حنده و بی خنده با عبا و بی عبا 28 سال مدتی کمی نیست ولی متاسفانه هنوز اخوندها بر پایه شعار و دروغ و ربا مردم رو فریب می دهند ! متاسفم فقط همین !

من هم تحریمی بودم. و هنوز هم معتقدم که کار درستی انجام دادیم. تکلیف این حکومت با یک دست شدن آن مشخص می شود و من از این بابت راضی هستم. آیا اصلا می توانستید تخیل هم بکنید که در زمان خاتمی و یا اصلا معینی که لایق ریاست جمهوری نبود( کلی دلیل راجع به شخصیت ضعیف معنی نوشتم آن زمانها، کوتاه اینکه حتی وقتی کنار گذاشته شد لام تا کام حرف نزد!) رهبر رضایت به گفتگو با آمریکا بدهد؟ تا ناآرامی و اعتراض بالا نگیرد ( که دارد می گیرد) و تا زمانی که همه چیز را به دست دیوانه ( راستی ها) ندهید کسی به دیوانگی اش واقف نخواهد شد. حرف زیاد است و مطمئن هستم نه شما را حوصله ی شنیدن است و نه مرا حال تکرار مکررات. این نتیجه ی آن چیزی بود که افرادی چون من انتخاب کردند ( با اینکه خانواده ام یکی از همانهایی هستند که درد و زجر می کشند) اما درست ترین راه بود و به نتیجه خواهد رسید.

سلام گرامی دوست
با حرفهایت کاملا موافقم اما در ارتباط با رفتارهایی که الان با مردم می شود باید بگویم که مثل همیشه سیاست کثیفی در کار است. نمی دانم تا کی می خواهند به شعور مردم ما توهین کنند.
شاد باشی

چه قدر من این سوم را هم دوست داشتم هم قبول...

سرزمین رویایی:

مهشيد گل:
البته که رای ندادن حق عده‌ای هست که دوست دارند رای ندن. اما به نظرم اگر بين بد و بدترِ بد رو انتخاب می‌کردن و بدترين انتخاب نمی‌شد شرايط زندگی برای ما الان بهتر بود.
گرچه خاتمی بی‌عرضه بود. اما هر چه بود از وضعيت الان اوضاع بهتر بود.
با انتخاب نکردن بد راه رو برای انتخاب شدن بدترين باز کرديم. و اين به ضرر اونهايی شد که بايد در ايران بمونند و روزگار تلخ رو تحمل کنند

در جايی که حق انتخاب نداری ، حق انتخاب نکردن ، تنها حقی است که به تو داده ميشود . اين حق را حتی ديکتاتوری به شهروندانش ميدهد ، که وقتی که انتخابات حقوق تو را تامین نمیکنند ، تو از تنها حقت یعنی انتخاب نکردن استفاده کنی . برايم خيلی جالب است که دوستانی که به دمکراسی اعتقاد دارند حتی همين حق را در عمل از همه گان دريغ ميدارند.

من به معين رای دادم.
با سرزمين رويايی هم موافقم!

بله. اين نتيجه تحريمه. اونروزی که داد ميزدم که بريد رای بديد. با اين فرض که رای دادن تاييد حکومته، به نتيجه ای نميرسيم. چه شبهات احمقانه ای وارد ميکردن. نتيجه اون شبهه ها و شک و ترديدها شد همينی که الان داريم ميبينيم.

اين عکس شبان چقدر نوستالژيک بود. ياد بچگی ام افتادم! و اما تحريم. من انتخابات قبلی رای دادم. چقدر هم دم سفارت ايران از تحريمها فحش خوردم. ولی هشتصد روز ديگه که انتخاباته رای نمی دمُ مگه يه نامزدی رسما بگه اولين کاری که می کنه آشتی با آمريکاست. (که احتمالا چنين کسی نمی آد و من رای نمی دم.)

امير:

راستی....
جای ما رو تو کوه.... خالی
.............................

امير:

آرزوی تو در نکته دوم... تف سر بالاسسسس...مگه نه؟
اميدوارم اين حماقتها و کله خری کردن ها!!! زودتر تمام شود...

سرزمین رویایی:

لندنی عزيز:
بايد ببينيم شرکت کردن يا تحريم هر کدام چقدر برای ايران و آينده‌اش مهم است.
کسانی که تحريم کردند اثر و نتيحه‌اش را اين روزها خيلی خوب می‌بينند و خوب می‌شود فهميد چقدر ايران و ايرانی بودن سخت‌تر شده است. آنها خودشان را و رای‌شان را دريغ کردند تا به کسان ديگری که چندان اعتقادی هم به دموکراسی و آزادی ندارند اجازه داده شود رای‌شان تاثير‌گذار تر باشد.


آنهايی هم که رای دادند فقط می‌خواستند در همان وضعيت حداقلی بمانيم. دموکراسی يک شبه بدست نمی‌آيد اين را همه می‌دانيم اما نمی‌دانم چرا عده‌ای مي‌خواهند شب بخوابند و فردا ايران آنطوری باشد که آرزو داريم. بايد قطره قطره منتظر دموکراسی باشم. مگر بادتان رفته معين گفت که حکم حکومتی را قبول ندارد؟ اين يک قدم به جلو بود. اما اين قدم را حمايت نکرديم تا چند قدم باز به عقب برگرديم.

jay:


دوست عزیز
حسابی بی انصافی است که بدبختی مردم رو تقصیر تحریمی ها بیاندزی ! ببین دوست عزیز تمام این مثلا نمایندگان به قانون سنگسار زنان ، ولایت فقیه ، چپاول مردم ، اعدام های بی محاکمه ، سرکوب دانشجویان و ..و..و... و.. معتقد هستند و خواهند بود ..تمامشون کلیت نطام جمهوری اسلامی رو قبول دارن و به موفع اش سرکوب و کشتار هم می کنند برای بقای حکومت کثیف خودشون ! مگر سرکوب وحشیانه کوی دانشگاه در زمان ملا ی خندان خاتمی صورت نگرفت ؟ می دونستی بیشترین روزنامه ها رد رزمان هاتمی باز شدندن و بیشترین تعدا د توقیف هم در همون زمان صورت گرفت ! به نطر من مشکل تحریمی ها نیستند مشکل کمبود حافظه تاریخی بخش زیادی از مردم ایران هست . 28 ساله که اخنود داره سرکوب میکنه با سیاست بکش تا به به تب راصی بشن وهمه رو به حون هم انداخته ! به لطف جمهوری اسلامی امروزه در اروپا هم ، اپوزیسون قانوئی داریم ! ( که فقط شعار های بی خاصیت میدن و از ملا ها پول میگیرند ) فمینست اسلامی داریم ؟×!؟ که زندان میره ولی به حجاب اعتراضی نداره !!! و کلیت نطام رو قبول داره فقط اگه توی کوه و گردش با دوست پسرش بگیرندش یکهو خشمگین میشه !!! دخترانی داریم که با آراریش های انچنانی برای ملا هاشمی تبلبغ میکنند و ... گنجی داریم که یک شبه قهرمان میشه بدون اینکه بگه چی بر اون گذشته و ...چرا یکهو مخالف شد و ... چرا قانونی خارج شد و ... و ده ها زندانی خودی که قانونی میان اروپا و همه یک شبه میشن اپوزیسیونی که با بر اندازی مخالف هست ولی خوب گاهی هم کمی غر میزنه !؟!؟ اتفاقا به نطر من توی این آشفته بازاری که با سرکوب 28 ساله درست کردن احمدی نژاد نمایند بیشتر مردم ایران هست .بهتره به جای معلول دنبال علت ها بگردیم
ببخش طولانی شد
موفق باشی

سرزمین رویایی:

فرناز جان:
من هنوز فکر می‌کنم بودن یک ریس جمهور بی اختیار و ترسوی اطلاح‌طلب به جای احمدی‌نژاد برای ایران بهتر بود.
اونهايی که فکر می‌کردند با رای ندادن اينها را ساقط ميکنند می‌تونن نتيجه‌اش رو ببينند.
اگر معين بود ما الان اينقدر دردسر نداشتيم. اين يک واقعيت است. چه زمان خاتمی هم هيچ وقت برخورد‌ها به اين صورت نبود. راستی فکر کنم که تو هم به معين رای دادی که :دی

ممنون

سلام...با هر ۳ مورد موافقم....البته به جای معين من به هاشمی فکر می کردم....

ما الان سالهاست که داريم دست پخت بدمزه ديگران رو ميل ميکنيم!

حامد:

خنگ خدا! همه‌ی اين کارها برای راضی کردن مردم به حداقل‌هاست. هنوز فکر می‌کنم تحريم انتخابات کار درستی بود. مقصر هم شمائيد که از يک روش تبليغاتی مندرس استفاده کرديد. ديگه بهتره بساط انتخاب بين بد و بدتر رو جمع کنيد. کثافت بودن احمدی‌نژاد دليل خوب و مهم‌ترين از اون کافی‌ای براي رای دادن به معين نبوده و نيست. برای ما از برنامه‌ها و مهم‌تر از اون اختيارات معين بنويس.

فرناز:

دریم جان من! باور نمی کنم انقدر ساده انگارانه مسايل را ببينی که فکر کنی آدم هايی که حتا نمی توانند از چهار تا آدم خود در شورا و آرای که به اسم آنها ريخته شده دفاع کنند می توانند جلو هماهنگی قوه قضائيه و نيروی انتظامی و عوامل پشت پرده بايستند. بعد هم فکر نمی کنی بهتر نيست به اين فکر کنی که این اصلاحاتی که این همه در بوق و کرنا شد سطحی و آبکی و زپرتی بوده است که به هیچ بند است دوست جان؟!راستی! ياد فرار کردن آقای خاتمی و قايم شدن ايشان در دستشويی برای مواجهه نشدن با کلينتون بخير!!

سلام دوست من.
برم از گينه ی بيسائو خاک بيارم بريزم روی سرم.

نمی دونم چی بايد بگم!بايد اعتراض کنم يا بايد بشينم و منظر بمونم.

خوش به حالت که رفتی کوه. من دلم بسيار زياد تنگ شده برای توچال، درکه...
امروز وقتی تو راديو شنيدم که آقای متکی چه دست گلی به آب داده نمی دونستم بخندم يا گريه کنم؟! اخبارگو صداش می کرد منوچا.
منوچا گند زد.




Blog Design Studios