موران:

++++Moraan4iran@yahoo.com +++++

هي ايراني تو وحشي هستي "قبول داري ؟"

ببخشيد كه عنوان رو بد نوشتم ولي اين حرفيه كه به ما ها مي زنند

من ..(؟) .. با نام مستعار Moraan هستم و عاشق ایران زمین و تاریخ و تمدن ایران هستم . از شما تقاضا دارم که این مقاله را تا انتها بخوانید
برگرفته شده از Moraan :
فیلم سینمایی "300" ، پس از نمایش در جشنواره فیلم برلین ، به اکران عمومی در آمد و این اکران ، آن هم در مقطع زمانی کنونی ، بسیار پر معناست .

"300" ، تلاشی نوین برای بدبین نمودن افکار عمومی جهان نسبت به مردم ایران و تاریخ و تمدن ایرانی است که همزمان با تشدید تهدیدات امریکا علیه ایران ، با تبلیغات بسیار فراوان بر پرده سینماها می رود و پیش بینی می شود به یکی از فیلم های پرفروش تبدیل شود .

در این فیلم ، که "یاهو" داستان آن را "سرآغازی برای دمکراسی" نامیده است ، ایرانیان ، مردمانی هیولا صفت ، فاقد فرهنگ و شعور و انسانیت قلمداد می شوند که جز حمله به سرزمین های دیگر، تهدید صلح و کشتن انسان ها ، چیز دیگری نمی دانند و البته در مقابل این قوم " شرور" چاره ای جز جنگ و نابودی آنها نیست تا بلکه جهانیان از دست این " محور شرارت" رهایی یابند .

فیلم 300 ، به داستان جنگ ایران و یونان در "ترموپیل" -گردنه ای در یونان، بین کوه اویته و خلیج مالیک- بر مبنای روایت «هرودوت» درکتاب "جنگ پارسی‌ها" می پردازد .
در این اثر سینمایی ، "لئونیداس" پادشاه اسپارت، فقط یک ارتش کوچک 300 نفری دارد که در مقابل سپاه عظیم " خشایارشا" -پادشاه ایرانی - که تا پشت دروازه های شهر آمده اند ، ایستادگی می کنند و سرانجام گوژپشتی دروازه‌های شهر را به روی ایرانیان وحشی باز می‌کند .
به روایت غربی ها، آن 300 نفر سه روز در برابر سپاه120 هزار نفری ایران مقاومت کردند و در همین سه روز یونانیان علیه ایرانیان متحد شدند و بدین ترتیب زمینه برای شکست لشکر ایران و برپایی دمکراسی فراهم شد .
در فيلم توهین آمیز و به شدت ضدایرانی 300 ، که به کارگردانی "زاک سنايدر" ساخته شده است ، جرارد باتلر، لنا هيدی، وينسنت ريگان، مايکل فسنبدر ،دومنيک وست و ... بازی می‌کنند.
در فیلم 300، ایران ، نمادی از دیکتاتوری و بی خردی و توحش است و یونان( غرب) سمبل دموکراسی و مبازره با آدم کشی و تجاوز .
به عبارت دیگر ، 300، فیلمی است هدفمند که در آن تقابل تاریخی هیولا و فرشته ( شر و خیر ) ، به نمایش در می آید و در این میان ، نقش هیولا متوجه ایرانیان است . این درحالی است که به روایت تاریخ ، در آن مقطع زمانی ، ایرانیان به آزادی های فردی و حقوق اقلیلت ها و زنان و ... رسمیت داده بودند ولی در یونان و کل اروپا ، برده داری و بدوی گرایی ، مشخصه ای بارز به شمار می رفت .

زنان ایرانی در این فیلم "همه جایی" و مردانشان با قیافه هایی که تروریست های امروزی( از نگاه شهروند غربی) را تداعی می کند ، به نمایش در آمده اند .

این فیلم در تحریف واقعیت ها به حدی بی پروا و ناشیانه عمل کرده است که در صحنه ای از آن برای خشایارشا "قلیان" چاق می کنند در حالی که در آن زمان چیزی به نام قلیان در دنیا وجود نداشته است . با این حال از آنجا که در میان مردم امروز ایران ، قلیان رواج دارد ، سازنده فیلم از ان استفاده کرده است!
با توجه به تبلیغات گسترده ای که بر روی این فیلم شده و در موتور های جستجو نیز این اثر مجعول سینمایی رتبه بالایی دارد ، پیش بینی می شود همزمان را اکران این فیلم ، که صحنه های پرشکوهی نیز دارد ، موج جدیدی از تبلیغات ضد ایرانی در جهان آغاز شود به ویژه اینکه در این برهه زمانی ، غرب و به ویژه آمریکا در صدد توجیه اقدامات خود علیه ایران هستند و چه ابزاری بهتر از سینما می تواند آنها را در بسیج افکارعمومی علیه ایران و فرهنگ وتمدن آن ، کمک کند؟
متاسفانه ، عدم توجه به تاریخ کهن ایران و حتی کتمان آن توسط افراطیون وطنی ( یادمان هست که اوائل انقلاب افرادی مثل خلخالی می خواستند حتی تخت جمشید را هم ویران کنند) باعث شده است در مقابل چنین حرکت هایی ، چیز زیادی برای عرضه در سطح جهان نداشته باشیم .

این مساله فقط درباره سینما صادق نیست و امروزه ، بسیاری از ایرانیان به حدی از تاریخ پرشکوه ایران بی خبرند که حتی برای ساده ترین پرسش های تاریخی نیز جوابی جز "نمی دانم" ندارند و این خالی الذهن بودن باعث شده است که اگر فیلم 300 در ایران نیز اکران شود ، مخاطبان ایرانی هم آن را باور کنند ، چه رسد به مردمان کشورهای دیگر در 5 قاره جهان که در سال های اخیر فقط تصویری منفی از ایران به انها نشان داده شده است و اینک قرار است به آنها گفته شود ایرانی که "محور شرارت" است ، نه فقط امروز که از دیرباز منشأ شرارت بوده و اجداد ایرانیان امروز ، همین وحشی های زشت ، آدمکش و نفهمی هستند که در فیلم "300" می بینید!!
اگر فیلم ضد ایرانی "بدون دخترم هرگز" توانست چهره ای منفی و کریه از ایران امروز در جهان به نمایش گذارد ،" 300" مأموریت دارد این منفی گرایی را به اعماق تاریخ ایران ببرد.


بدانیم در اعتراض به آبگیری سد سیوند بیش از سیصد نفر روبروی درب شمالی مجلس جمع شدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی مخالفت خود را اعلام کردند

این سیصد نفر که از سراسر ایران امده بودند از کرد و لر و بلوچ که با لباس های محلی خود آمده بودند تا ایران و ایرانی . پس از یک ساعت ونیم یکی از نمایندگان کشتی گیر مجلس که نمی خواهم اسمی از ایشان ببرم افتخار دادند و پائین آمدند و از ما خواستند که متفرقه بشیم و گفتند این کار شما خلاف قانون است.

این در حالی بود که حراست مجلس و ماموران نیروی انتظامی گویی گروه القاعده را شناسایی کرده اند با دوربین از تک تک افراد حاضر در جمع فیلمبرداری می کردند در حالی که تمامی حاضرین در جمع آمده بودند که بگویند :

چو ایران نباشد تن من مباد****** بدین بوم وبر زنده یک تن مباد

آری تنها برای دفاع از تاریخ خود آمده بودند . آن ها در زیر آن باران شدید آمده بودند بگویند :

ایرانی ساقه و برگ و ریشه****** ساقه از ریشه جدا نمیشه

آن ها آمده بودند تا به تمام مسئولین دولتی و ایرانیان خفته که ما را با گروه القاعده اشتباه گرفته بودند بگویند :

یاری اندرکس نمیبینم یارانرا چه شد******* دوستی که آخر آمد دوستدارانرا چه شد

معاونین رئیس جمهور و معاونین سازمان میراث فرهنگی و مدیران وزارت نیرو و ده ها هزار مدیر دیگر کجا بودند و کجا بودند .... به راستی کجا بودند

آیا این مدیران نبودند که میگفتند سیوند باید ابگیری شود . ایا این مدیران نبودند که میگفتند :
سرمایه ملی – افتخار ملی (دوره این ها گذشت) . آیا این مدیران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و وزارت نیرو نبودند که میگفتند 80 میلیاردی که صرف ساخت سد سیوند شده است را به 10800 سال تاریخ ایران زمین ترجیح می دهیم و صد ها گفته دیگر که نمی خواهم آن ها را برایتان بازگو کنم
این در حالی است که رادیو جوان از همین معاونین و مشاورین رئیس جمهور که تاریخ ایران را انکار میکردند , دعوت کرده است برای تاریخمان صحبت کنند . بیایند درباره 300 و سیوند بگویند . بیایند در ظاهر بگویند ما تاریخمان را دوست داریم و بیایند بهترین لطیفه سال را بگویند :
ما نمیگذاریم حتی یک درخت تاریخی نابود شود چه برسد به پاسارگاد و تخت جمشید و و و
همین ها(آقای س.ن مدیر میراث فرهنگی) بودند که چندی پیش میگفتند : تخت جمشید را ایرانیان نساخته اند
عاجزانه از تمام وجود از مسئولین رادیو جوان می خواهم که از این زمان به بعد به هیچ عنوان از این مسئولین اظهار نظر نخواهند
اینان نمیدانند که خشایار شاه که هست . . . باور کنید حتی نمی توانند یک خط در باره خشایار شاه سخن بگویند . . .
اینان نمی دانند که کوروش چه هست . . . اسم است . . . شی است و آیا یک پادشاه بزرگ ایرانی است و یا نه , شاید هم کوروش بزرگ شاه شاهان , شاه ایران زمین که حال می خواهند مقبره فردی را که اولین منشور حقوق بشر را نوشت و وضع نمود نابود کنند

اما خبری خوش و یا حتی (؟) در باره 300 :
بی شک با بازی های Civisilation و Rome Total war وسری بازی های Strong Hold آشنایی دارید . آری این بازی ها مورد استقبال تمام جهانیان قرار گرفته است , به خصوص مورد استقبال مردم اسا و ایران . این بازی ها به قدری زیبا ساخته شده اند که همگان را به سوی خود جذب میکنند
حال بشنوید و بدانید که سه شرکت معروف CapCaom و Firaxi و Firefly studio سه غول بزرگ بازی ساز دنیا در آینده ای بسیار نزدیک بازی با عنوان 300 را به بازار عرضه خواهند کرد و این بازی در حال حاضر در حال ساخت و طراحی است و از Moraan بشنوید و بدانید که این بازی :

بسیار خوب - بسیار عالی – با بهترین گرافیک ممکن – با بهترین استراتژی و با بهترین ها بهترین به بازار عرضه خواهد شد
و بدانید که این بازی صد در صد نه اجازه بدهید بگویم هزار در صد موفق می شود
بترسیم از بازی 300 که سه غول بزرگ بازی ساز دنیا میخواهند آن را به بازار عرضه کنند

بترسیم از این بازی که در آینده ای نزدیک که در دست هر کودک و نوجوان و جوان ایرانی این بازی دیده میشود

ازتمامی مسئولین و از تمامی ایرانیان میخواهم تو رو به اهورا مزدا تو را به ایران زمین به فکر تاریخ خود باشند و درباره تاریخ ایران زمین مطالعه کنند تا به ایرانی بودن خود افتخار کنند

در انتها با این سخن گفته هایم را به پایان می رسانم

چو ایران نباشد تن من مباد********بدین بوم وبر زنده یک تن مباد
به امید سربلندی ایران و ایرانی

برگرفته شده از Moraan
Moraan4iran@yahoo.com

ميدونی هميشه بايد يه عده خودشونو متفاوت از بقيه نشون بدن حتی بدون زمينه عقلانی. خب این فیلم به طور واضح باید توسط یه اعتراض خردمندانه کوبیده بشه حتی بدون احساسات ملت پرستانه اما......
به کامنتا یه نگاهی بندازی افسوس می خوری چرا الان باید ایرانی باشی.

دوستدار هميشگی خودت و نوشته هايت.

ديروز يک مطلب از ساتگين خواندم که نوشته بود به جای بمباران کردن سيصد بهتره برين رئيس جمهور عزيزتون رو بمباران کنيد!

فکر ميکردم که خيلی ها متوجه ميشن که پشت اين قضيه يک علت سياسی هست. ولی خيلی ها اين رو نفهميدن و فقط دارن اين فيلم رو محکومش ميکنن!
روزی که کتاب عطر سنبل عطر کاج منتشر شد و اين همه پرفروش شد و به چاپهای متعدد رسيد و همه سرازير کتاب فروشی شدن کسی يادش نبود که اين کتاب سراسر توهين به ايرانی هايی هست که يه مشت ادم دودره باز و دروغ گو و وحشی و دلقک معرفی شدن!
اين کتاب رو که يکی از خود ما ايرونی ها نوشته بود ديگه!
و اکران اين فيلم. درست توی بحبوهه تحريم های ايران به خاطر مسائل هسته ايش و از اين قبيل فقط برای معطوف کردن ذهن ساير ملتهاست به اينکه به وحشی بودن هر چه بيشتر ايرانی ها ايمان بيارن!
به نظر من کار جالبی بوده!‌ و خيلی به موقع. حداقل واسه کوبوندن يک ملت بسيار ايده خوبی بوده!‌
اين تبليغات وسيع برای بمباران گوگلی فقط باعث شد هر کسی هم که اهل فيلم نيست بره اين فيلم رو ببينه و بيشتر به اين نکته ايمان بياره که مثلا هميشه اون بالای مملکت ما افرادی وحشی صفت هستند که مثلا زنهاشون رو پيشکش اين و اون ميکنن!
فقط همين!

حالا من به نوع اعتراض کاری ندارم. اما در این که باید اعتراض کرد شکی نیست. این گونه فیلم ها و کارهای رسانه ای، فقط برای سرگرمی هم اگر باشند، مسلما روی ناخود آگاه عموم و نحوهء درک آنها ار اقوام مختلف تاثیرگزارند. و شرکت هایی که اینها را می سازند باید تلنگری بخورند و بفهمند به این سادگی ها هم نیست که هر جور بخواهند قومی را به شکل بکشند و صدایی از کسی در نیاید. باید بفهمنند که ما هستیم، و قدرتنمد هم هستیم، تا دفعهء بعد در چنین اغراق هایی کمی تردید کنند. همانطور که اقوام و ادیانی در همین آمریکا هستند که کسی جرات ندارد یک ذره حرف ناجور در باره شان بزند. چون از عواقب (به خصوص مالی) چنین کاری وحشت دارد.

پسر رویایی جان باهات موافقم(به عنوان کسی که رگ میهن پرستی برجسته ای ندارم!)

همه چیزمان سطحی است

هاله:

پسر جان رویائی من‌ام بوس و بگل و عشگ. :)

سرزمین رویایی:

هاله جان:
نه. تو که می‌دونی دوستت دارم. این فقط نظرم بود.
:)

هاله:

پسر جان رویائی من با اصل اعتراض هیچ مخالفتی ندارم و با این‌که خودم در این چنین مواردی شرکت نمی‌کنم ولی با کسانی که ناسیونالیزم حتی مفرط دارند مشکلی ندارم. مسئله‌ی من اینه که با ندیدن این فیلم چه طور می‌توان در موردش قضاوت کرد؟ این سد سیوند نیست یا هر چیز دیگه عزیزم. قیاس‌ات صحیح نیست.

به هر روی متأسف‌ام اگر این رو چوب لای چرخ گذاشتن دیده‌ای عزیز من. تو نظرت رو نوشتی خوب من هم نظرم رو نوشتم. به همان سادگی و به همان بی‌غرضی.

چی بگم...می مونه آدم




Blog Design Studios