سرزمین رویایی:

یلدا جان:
پس احتمالن از همونه. اگه برات مقدوره ویندوزت رو عوض کن درست میشه !

yalda:

اگه خنده تون نميگيره 98 هستش!

تازه وبلاگ شما رو هم با آنتي فيلتر باز كردم البته با آنتي فيلتراي قديمي خودم.

سرزمین رویایی:

جاده طلایی عزیز:
من به برهان فطرت که ساخته‌ی دست مسلمون‌هاست اعتقادی ندارم اما یه چیز هست که شاید نوع دیگه‌ای از همین وضعیته که اینا اسم برهان فطرت روش گذاشتن و اونم اینه که انسان‌ها همیشه میل به جاودانگی داشتن و دوست داشتن وابسته باشن و نیرویی مافوق رو بپرستن. حالا همه‌ی اینها در صورت وجود چیزی به نام خدا حل و فصل خواهد شد.
جاودانگی انسان بعد از مرگ در تمام ادیان مشترک هست.

سرزمین رویایی:

یلدا جان:
آره شاید، ویندوز من ایکس پی هست. مال تو چیه؟ امکان داره مربوط به اون باشه

من هم خيلی دنبال جواب اين سوال بودم اما آخرش به اين نتيجه رسيدم که با هيچ دليل منطقی نميشه وجود خدا رو اثبات يا رد کرد.چون اساساْ وجود خدا يه مساله فراتر از درکه.چيزی رو که مادی نيست رو ما نمی تونيم اثباتش کنيم.اما يه چيزی که باعث ميشه خود من يه جورايی به خدا اعتقاد داشته باشم همون حس درونيه که همه ما داريم و همش اين فکر رو داريم که يه کسی اون بالا هست.(تو کتاب دينی هامون می گفتن برهان فطرت فکر کنم)يه چيز ديگه هم هست. به نظر من تئوری تکامل هم اگر درست باشه باز تناقضی با وجود خدا نداره.درسته يا من اشتباه می کنم؟

yalda:

من دوبار اون آنتي فيلتر رو دانلود كردم اما باز هم همه سايتها برام فيلتره! دليلش ميتونه نوع ويندوزم باشه؟ ممنون ميشم اگه راهنماييم كنين.

First of all, you may accept my apology that I am going to write in English.
I could wait until I go home and find a computer with Persian keyboard, but I did not resist!
My question is simple: Why do you think that the evolution is against the metaphysical world?

I think the problem comes out because you relate the order of the universe to some metaphysical entity, so if you find a way to interpret that order without using "the others", you may think those things do not exist.
However, this is not a correct way for disproving the God or any other metaphysical entity.

سرزمین رویایی:

مرسی پسر فهمیده،
این برای من بحث جالبی است و من لذت می‌برم از این استدلال‌های جالب هر دو گروه.
من خودم به شخصه به تکامل اعتقاد دارم . البته این فقط یک نظر شخصی است

پسر فهمیده:

رویایی جان، ممنون که به من خبر دادید. راست‌اش من نمی‌خواهم با دفاع سرسختانه از تکامل یک پوزیتیویست متعصب به نظر برسم. با این حال خوب است توجه افرادی مثل جناب نوسانگر را به چند نکته جلب کرد.
۱- کل بحث بر این پایه است که تکامل غلط است چون نمی‌توان آن را اثبات کرد، ولی آفرینش درست است چون نمی‌توان آن را رد کرد. چون این استدلال خیلی قوی است، قضاوت را به عهده‌ی خودتان می‌گذارم.
۲- اگر قرار است برای آگاهی از درستی یا نادرستی گزاره‌های علمی تنها به عقیده‌ی شخصی دانش‌مندان رجوع کنیم، کافی است یک آمارگیری کنیم که چند نفر به تکامل اعتقاد دارند و چند نفر ندارند. اگر چه اطمینان دارم تعداد طرفداران تکامل خیلی بیش‌تر است، این روش علمی نیست. ولی هر کسی می‌تواند به استدلال نگاه کند و خودش تصمیم بگیرد.
و اما آن مقاله و سه میخ آخری که بر تابوت تکامل زده. راستش من نمی‌دانم کدام شواهد قطعی در رد تکامل ارایه شده است؟ ممنون می‌شوم که دوستان منبعی در این زمینه معرفی کنند.موارد دوم و سوم را هم که در نوشته‌هایم توضیح داده‌ام.

سرزمین رویایی:

نوسانگر عزیز:
مرسی از مقاله‌ی خوبی که معرفی کردی
اما این شاید یک سوی قضیه باشه. باید به طرف مخالف هم فرصت دفاع داد. اما از نظر من جالب بود. اما شک منو بیشتر کرد.

دوست عزير نظريه داروين مشکلات بسياری داره. مناسبه به اين آدرس بری يا روی اينترنت مقالات متعددی که در ردش توسط همون‌هايی که فکر می‌کنيم تاييدش می‌کنن رو جستجو کنی! با اين حال اين به معنای حياتی غير معقول نيست

http://www.hupaa.com/Data/P00386.php

سرزمین رویایی:

کتایون عزیز:
منم گاهی اینطور میشم. بعضی وقتا خدا بعضی وقتا تصادف.

اما وقتشه تکلیف خودمونو مشخص کنیم

انگار افتاده باشم روی يک دايره و هی بچرخم ياشايد من و تو هر دو سوار يک بازيچه ی گردانيم. از آن چرخ و فلک ها که دور تا دور بچه ها می نشستند رويش. ... يک نفر توی دلم می گويد تکامل داروينی. بعد می چرخد می رود بالا لای کهکشان ها گم می شود...
چه جالب که لينک من اينجا هست. چه بد که راهم زياد به اينجا نيافتاده بود




Blog Design Studios